6-ші сұрақ. Алғашқы сөздерді таңдау арқылы, көптеген адамдардың досының құндылығы туралы көздеріңді табуға бағытталған ақпарат бергеніңіз бен оны ойдауыңыз керек. Мыржанжабыр Дулатов: «Доссыз дос көзіне жаман шешкін». Махмуд Қашқари: «Дос адам теңден үзіледі». Әл-Фараби: «Тартулы іс-өргекпен, дос досы теңдігінен басталады». Жусип Баласағун: «Көңілің боюнша – дос тапсыр, күшің боюнша – жүк тапсыр».
Як
Ақпараттарыңызға сәлем! Берілген сөздерге негізделген теориялық және философиялық түсініктемелерге сәйкес ақпарат беруіміз мүмкін. Сөздердің біріншісі Мыржанжабыр Дулатов «Доссыз дос көзіне жаман шешкін» деп айтқан. Осы сөз қызметшідің доссыз адамның өзіне жаман шешіндейтінін айтуды қосады. Бірақ доссыз адамның тек өзіне болатын бақылылығы жоғалуына ұшыратады.
Мәтінің екінші сөзі Махмуд Қашқари «Дос адам теңден үзіледі» дегенді айтып жататын. Дос өзімен адамның байлығын бекіту, оны тізімдеу және нақтылау үшін үзілуіне сәйкес айтылған болатын. Бұл сөз дос үшін ескертілуі мүмкіндікті қамтымайды деп айтады.
Ушқын сөз әл-Фараби «Тартулы іс-өргекпен, дос досы теңдігінен басталады» дегенді айткан. Бұл доссыз адамның өздеріне қарсы тартулы іс-өргек пен байлық досының теңдігінен өздерін түзетуіне сай айтып отыратын. Мырзамбетовтың айтып отырған досының тиісті нәтижесі олар өздерінің жеке жағдайларына уйлап тұрғанын бізге көрсетеді.
Өкінішке орай «Көңілің боюнша – дос тапсыр, күшің боюнша – жүк тапсыр» деп айтып отырған Жусип Баласагындықты сізге көрсетейміз. Осы сөз көңілі бойынша омірге арналған бақылылықты, көңілімізге бағытталған дос өзін шынайы дос деп баяндайды. Өз күшімізге бағытталған жүкті басқаруға байланыстыру үшін дос қыңырлымызды тамаша дайындап отыратуымыз керек деп айтамыз.
Сондықтан, біз сөздерді тарту және түсініктемелерге сәйкес пайдалана отырып, доссыз адамның байланысы бойынша анықтамаларды беруге тырысамыз. Мұндай түсініктемелерге өз досыны бекіту, оның ішінде бақылылық сезу және бекіту де қатысуға тырысамыз. Бізді доссыз адамның өзіне негізделген сауаттануда, бейбітсіз ортақ іс-өрістерде, көңілді тапсыруда және алаңы танытуда ешқандай кез-келген келісім келтіремдігін көрмейміз.
Мәтінің екінші сөзі Махмуд Қашқари «Дос адам теңден үзіледі» дегенді айтып жататын. Дос өзімен адамның байлығын бекіту, оны тізімдеу және нақтылау үшін үзілуіне сәйкес айтылған болатын. Бұл сөз дос үшін ескертілуі мүмкіндікті қамтымайды деп айтады.
Ушқын сөз әл-Фараби «Тартулы іс-өргекпен, дос досы теңдігінен басталады» дегенді айткан. Бұл доссыз адамның өздеріне қарсы тартулы іс-өргек пен байлық досының теңдігінен өздерін түзетуіне сай айтып отыратын. Мырзамбетовтың айтып отырған досының тиісті нәтижесі олар өздерінің жеке жағдайларына уйлап тұрғанын бізге көрсетеді.
Өкінішке орай «Көңілің боюнша – дос тапсыр, күшің боюнша – жүк тапсыр» деп айтып отырған Жусип Баласагындықты сізге көрсетейміз. Осы сөз көңілі бойынша омірге арналған бақылылықты, көңілімізге бағытталған дос өзін шынайы дос деп баяндайды. Өз күшімізге бағытталған жүкті басқаруға байланыстыру үшін дос қыңырлымызды тамаша дайындап отыратуымыз керек деп айтамыз.
Сондықтан, біз сөздерді тарту және түсініктемелерге сәйкес пайдалана отырып, доссыз адамның байланысы бойынша анықтамаларды беруге тырысамыз. Мұндай түсініктемелерге өз досыны бекіту, оның ішінде бақылылық сезу және бекіту де қатысуға тырысамыз. Бізді доссыз адамның өзіне негізделген сауаттануда, бейбітсіз ортақ іс-өрістерде, көңілді тапсыруда және алаңы танытуда ешқандай кез-келген келісім келтіремдігін көрмейміз.
Знаешь ответ?